Burgerparticipatie

Laat uw bewoners (ver)tellen

 

Mensen in de wijk kunnen hun mening geven

U wilt tevreden inwoners, ambassadeurs die positief praten over de ontwikkelingen in uw gemeente. Het betrekken van inwoners bij beleid is van cruciaal belang en zal door hen worden gewaardeerd. Het verlagen van kosten is belangrijk. Hierbij is echter de hulp van de inwoners van de gemeente nodig.

 

Hoe beoordelen de inwoners uw huidige beleid? Hoe zien zij de burgerparticipatie?

Voor uw organisatie zijn de antwoorden op deze zorgvuldig opgestelde vragen van essentieel belang. U kunt nu op ieder moment ‘realtime’ meten wat uw inwoners van uw dienstverlening vinden. Op het juiste moment en niet na weken of maanden.

 

Net Promotor Score

 

Hoe goed uw dienstverlening scoort, wordt berekend door van het percentage promotors het percentage detractors af te trekken. Wat overblijft is het aandeel netto promotors, ofwel de Net Promotor Score. Inwoners die een 9 of 10 geven, worden gezien als ‘promotors’; de loyale fans van uw gemeente ‘Passives’ geven een score van 7 of 8. Iedereen die een cijfer lager dan 7 geeft, is een ‘detractor’ (afleider).

 

Volledig in uw eigen huisstijl

 

De App kan zelfs onder white label, dus volledig in uw eigen brand, in de markt worden gezet. Onze technologie stelt uw organisatie in staat om realtime terugkoppeling te krijgen, dus direct op het moment dat uw inwoners de dienst ervaren.

 

Advies

Gezamenlijk met uw organisatie stellen wij de vragen op die relevant zijn. De data die verzamelt worden interpreteren wij samen met u. Zo krijgt u niet alleen een managementrapportage, maar adviseren wij u tevens hoe u om kunt gaan met deze uitkomsten. Desgewenst coördineren wij vanuit onze expertise voor u het gehele project.

 

Bespaar op kosten

 

Uw inwoners helpen u om te komen tot een substantiële kostenverlaging. Vrijwel iedereen heeft een smartphone tegenwoordig dus men kan eenvoudig mee doen. Heeft men nog geen smartphone dan kan men eenvoudig een link intypen in iedere willekeurige webbrowser. Ook kan men op straat input geven aan de medewerkers van de gemeente die met een iPad informatie ophalen.

 

Wijkpeil

 

Infographic - Wijkpeil aanpak

De werkwijze bestaat uit een aantal kernelementen. We bepalen eerst de doelstelling en mogelijkheden om opvolging op de uitkomsten van het Wijkpeil te kunnen geven.

 

De doelstelling operationaliseren wij naar een vragenlijst. Sleutelfiguren uit de wijk, uw vrijwilligers, worden door ons getraind om met het Wijkpeil aan de slag te gaan.

 

Meer informatie over burgerparticipatie en het verzamelen van data treft u ook aan op de pagina van onze partner Inno4care: www.wijkpeil.nl

 

Wilt u de factsheet ontvangen?

Via dit formulier vraagt u deze gemakkelijk aan.

 

Deel dit bericht

b a j @
' +31(0)10 - 742 03 80

Bezoekadres:

Rotterdam Braingate

Rivium Boulevard 301-320

2909 LK Capelle aan den IJssel

The Netherlands

 

Postadres:

Postbus 7242

3280 AA Numansdorp

The Netherlands

 

T: +31(0)10 742 03 80

Mensen in de wijk kunnen hun mening geven

Infographic - Wijkpeil aanpak

' +31(0)10 - 742 03 80

Mensen in de wijk kunnen hun mening geven

Infographic - Wijkpeil aanpak

' +31(0)10 - 742 03 80

a

Infographic - Wijkpeil aanpak

' +31(0)10 - 742 03 80

a

Mensen in de wijk kunnen hun mening geven

Infographic - Wijkpeil aanpak

' +31(0)10 - 742 03 80

Infographic - Wijkpeil aanpak

' +31(0)10 - 742 03 80