+31(0)10 - 742 03 80
<< Terug naar het nieuwsoverzicht

Coronavirus onder uw collega's?

Na de vele besmettingen buiten ons land is het coronavirus in Nederland een feit geworden. Het is voor elke (zorg)organisatie belangrijk om te weten wat het besmettingsrisico is voor uw medewerkers en cliënten/bezoekers. Alleen dan kunt u passende maatregelen nemen.

Monitoren risico


Als (zorg)organisatie wilt u voorkomen dat uw medewerkers en cliënten/bezoekers besmet zouden kunnen worden. Zodra meerdere medewerkers tegelijk ziek worden, kan dit leiden tot ernstige onderbezetting met de nodige consequenties.
U wilt daarom weten wat de risico’s zijn:

  • Is al in kaart gebracht welke medewerkers in risicogebieden op vakantie/op bezoek zijn geweest?
  • Hebben zij besmette mensen in hun omgeving?
  • Zijn zij extra bewust van de hygiëne maatregelen?
  • Zijn zij extra alert op griepverschijnselen?

Wat is het coronavirus?


Het coronavirus is een verzamelnaam van verschillende virussen. Waar op dit moment de meeste (media) aandacht naar uitgaat en waar mensen ziek van worden, is het COVID-19 virus. Besmetting vindt plaats door overdracht via niezen of hoesten. Zodra de kleine druppeltjes in oog, mond of neus terechtkomen, kan het virus in het lichaam komen.

Niet iedereen wordt even ziek van het coronavirus. Vooral mensen met een verminderde weerstand, zoals kinderen en ouderen, lopen gevaar op complicaties. Bij andere mensen verloopt het ziektebeeld als een matige griep.*

Breng de risico's snel en makkelijk in kaart met onze:

Corona Health Inspection
Met onze GRATIS trial krijgt u binnen enkele dagen inzicht in de risico’s in uw organisatie

Met de free trial krijgt u:

  • Een vragenlijst met 5 vragen
  • Maximaal aantal respondenten: 1.500
  • Looptijd free trial: 30 dagen
  • Resultaten in de vorm van rechte tabellen

De vragenlijst kan eenvoudig verspreid worden door middel van een weblink. Deze mailt u makkelijk naar uw medewerkers of naar uw cliënten/bezoekers. Heeft u geen contactgegevens van uw bezoekers? Dan kan er een QR-code verstrekt worden die geprint of gedrukt kan worden waarmee mensen makkelijk naar de vragenlijst kunnen navigeren met behulp van hun mobiele telefoon.

Na de trial kunt u besluiten of u door wilt gaan, vraag gerust naar de voorwaarden.

Anoniem meten of melden

Omdat niet iedereen graag informatie deelt die ook betrekking heeft op de gedragingen in de privésfeer (waar op vakantie, besmette mensen in hun omgeving), is de insteek van de Corona Health Inspection dat deze anoniem is. Door dit te garanderen, zullen respondenten eerlijker antwoorden en krijgt u een beter beeld van de risico’s.  

Ook kan met de vragenlijst ingespeeld worden op medewerkers die anoniem melding willen maken over andere zaken waar ze zich zorgen over maken.

Bewustwording


Naast het monitoren en in kaart brengen van de risico’s heeft de Corona Health Inspection een ander belangrijk effect: doordat uw (zorg)medewerkers de vragenlijst invullen, worden ze weer even extra bewust van de omstandigheden en maatregelen die ze zelf kunnen nemen omtrent hygiëne. Dit draagt weer bij aan een verdere verbreding van veiligheid en kwaliteit.


Meer weten?


Neem contact met ons op.

Kennis en ervaring


Vanuit de kennis en jarenlange ervaringen in de zorg zijn, samen met OMApp Advies, gestandaardiseerde vragenlijsten ontwikkeld, specifiek gericht op audits in de zorg. Een aantal audits liggen klaar op de plank, zoals audits voor:

  • Hygiëne
  • Medicatie
  • BOPZ
  • Vrijheid beperkende maatregelen

Meer weten over onze audits? Kijk op Inspecties in de zorg of vraag onze factsheet Audits aan via onze Contactpagina.

* Bron: Rode Kruis

<< Terug naar het nieuwsoverzicht

Laatste Nieuws

Klantcase
Succesverhaal Seniorenwelzijn

Al vanaf 2016 meet Seniorenwelzijn het geluk en welbevinden van de inwoners. Hiervoor maken zij gebruik van het interactieve meetinstrument Wijkpeil.

Lees meer...
Productontwikkeling
Toepassingen cyclisch meten cliënttevredenheid

Met het ingaan van het Kwaliteitskader is het voor zorginstellingen nog belangrijker om cyclisch te kunnen meten om de voortgang in beeld te krijgen.

Lees meer...
Klantcase
Humanitas ontvangt certificering kwaliteit management systeem

Stichting Humanitas heeft afgelopen 9 jan. het certificaat ontvangen voor het door henzelf ontwikkelde Kwaliteit Management Systeem (KMS)

Lees meer...
Klantcase
De Westerkim meet succesvol de tevredenheid

De Westerkim is een zorginstelling die praktisch en doelgericht aan de slag is met het meten van de cliënt- en medewerkerstevredenheid

Lees meer...
Delen: