+31(0)10 - 742 03 80
<< Terug naar het nieuwsoverzicht

Thuiswerken de nieuwe norm?

Alle coronamaatregelen hebben grote maatschappelijke veranderingen teweeggebracht. Thuiswerken is er één van. Zowel medewerkers als werkgevers hebben, weliswaar noodgedwongen, ervaren dat werken vanuit huis écht mogelijk is.

Eén van de coronamaatregelen was dat velen van ons opgeroepen werden om zoveel mogelijk vanuit huis te gaan werken. Alleen als het vanwege de werkzaamheden echt niet anders kon, mochten mensen naar hun werk. Van de één op de andere dag werden werknemers en werkgevers geconfronteerd met een nieuwe realiteit en werkomgeving.

Vertrouwen vanuit de werkgever

Veel werkgevers stonden voorheen wantrouwig ten opzichte van thuiswerken. Immers, de afleidingen thuis waren groot en er is geen controle of de werknemer echt wel aan het werk is. Het verplichte thuiswerken heeft veel werkgevers laten zien dat de eigen mensen hun verantwoordelijkheden kennen en ook nemen: het werk wordt gedaan.

Aanpassingen nodig

Om een werknemer thuis te kunnen laten werken, is er meer nodig dan een keukentafel en een laptop. Toegang tot de server op kantoor om bij de bestanden te komen, video-bellen en -vergaderen moest mogelijk worden. Daarnaast is thuiswerken niet voor elke werknemer geschikt: de één vaart er wel bij en de ander zit liever op een druk kantoor om goed te kunnen functioneren.

Thuiswerken in de toekomst

Dat thuiswerken nu echt een doorbraak heeft gekregen, blijkt wel uit (grote) organisaties die aangeven dat hun medewerkers voor altijd vanuit huis mogen werken als ze dat willen.  Voordat u, als organisatie, gaat regelen dat (vaker) thuiswerken mogelijk wordt, dient in kaart gebracht te worden wie dit zou willen en in welke mate. Met een kort onderzoek, dat wij al voor u klaar hebben staan, heeft u dit snel inzichtelijk en kunt u onderbouwde beslissingen nemen.  

Bekijk onze demo

Wij hebben een kort demo onderzoek over thuiswerken al voor u klaarstaan. Klik op de button om de vragenlijst te openen en te bekijken.

Ga naar demo-vragenlijst

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Vanuit onze kennis en jarenlange ervaringen in de zorg hebben wij gestandaardiseerde vragenlijsten ontwikkeld, specifiek gericht op de zorgsector.

Alle coronamaatregelen hebben grote maatschappelijke veranderingen teweeggebracht. Thuiswerken is er één van. Zowel medewerkers als werkgevers hebben, weliswaar noodgedwongen, ervaren dat werken vanuit huis écht mogelijk is.

Eén van de coronamaatregelen was dat velen van ons opgeroepen werden om zoveel mogelijk vanuit huis te gaan werken. Alleen als het vanwege de werkzaamheden echt niet anders kon, mochten mensen naar hun werk. Van de één op de andere dag werden werknemers en werkgevers geconfronteerd met een nieuwe realiteit en werkomgeving.

Vertrouwen vanuit de werkgever

Veel werkgevers stonden voorheen wantrouwig ten opzichte van thuiswerken. Immers, de afleidingen thuis waren groot en er is geen controle of de werknemer echt wel aan het werk is. Het verplichte thuiswerken heeft veel werkgevers laten zien dat de eigen mensen hun verantwoordelijkheden kennen en ook nemen: het werk wordt gedaan.

Aanpassingen nodig

Om een werknemer thuis te kunnen laten werken, is er meer nodig dan een keukentafel en een laptop. Toegang tot de server op kantoor om bij de bestanden te komen, video-bellen en -vergaderen moest mogelijk worden. Daarnaast is thuiswerken niet voor elke werknemer geschikt: de één vaart er wel bij en de ander zit liever op een druk kantoor om goed te kunnen functioneren.

Bekijk onze demo

Wij hebben een kort demo onderzoek over thuiswerken al voor u klaarstaan. Klik op de button om de vragenlijst te openen en te bekijken.

Ga naar demo-vragenlijst

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Vanuit onze kennis en jarenlange ervaringen in de zorg hebben wij gestandaardiseerde vragenlijsten ontwikkeld, specifiek gericht op de zorgsector.

Thuiswerken in de toekomst

Dat thuiswerken nu echt een doorbraak heeft gekregen, blijkt wel uit (grote) organisaties die aangeven dat hun medewerkers voor altijd vanuit huis mogen werken als ze dat willen.  Voordat u, als organisatie, gaat regelen dat (vaker) thuiswerken mogelijk wordt, dient in kaart gebracht te worden wie dit zou willen en in welke mate. Met een kort onderzoek, dat wij al voor u klaar hebben staan, heeft u dit snel inzichtelijk en kunt u onderbouwde beslissingen nemen.  

Blok 6

Blok 7

Blok 8

Bekijk onze demo

Wij hebben een kort demo onderzoek over thuiswerken al voor u klaarstaan. Klik op de button om de vragenlijst te openen en te bekijken.

Ga naar demo-vragenlijst

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Vanuit onze kennis en jarenlange ervaringen in de zorg hebben wij gestandaardiseerde vragenlijsten ontwikkeld, specifiek gericht op de zorgsector.

Thuiswerken in de toekomst

Dat thuiswerken nu echt een doorbraak heeft gekregen, blijkt wel uit (grote) organisaties die aangeven dat hun medewerkers voor altijd vanuit huis mogen werken als ze dat willen.  Voordat u, als organisatie, gaat regelen dat (vaker) thuiswerken mogelijk wordt, dient in kaart gebracht te worden wie dit zou willen en in welke mate. Met een kort onderzoek, dat wij al voor u klaar hebben staan, heeft u dit snel inzichtelijk en kunt u onderbouwde beslissingen nemen.  

Blok 6

Blok 7

Blok 8

<< Terug naar het nieuwsoverzicht

Laatste Nieuws

Productontwikkeling
Vliegende start met onderzoektemplates uit onze bibliotheek

Met onze onderzoektemplates in onze bibliotheek maakt u een vliegende start. Ze zijn aan te passen zodat ze aansluiten bij de vraagstelling in uw organisatie.

Lees meer...
Productontwikkeling
Coronavirus onder uw collega's?

Met de Corona Health Inspection monitort u het risico van besmetting onder uw medewerkers en cliënten/bezoekers. Probeer nu de GRATIS trial.

Lees meer...
Klantcase
Succesverhaal Seniorenwelzijn

Al vanaf 2016 meet Seniorenwelzijn het geluk en welbevinden van de inwoners. Hiervoor maken zij gebruik van het interactieve meetinstrument Wijkpeil.

Lees meer...
Productontwikkeling
Toepassingen cyclisch meten cliënttevredenheid

Met het ingaan van het Kwaliteitskader is het voor zorginstellingen nog belangrijker om cyclisch te kunnen meten om de voortgang in beeld te krijgen.

Lees meer...
Delen: