Sales onderzoek

Wat is uw marktpotentie?

U beschikt reeds over een groot klantenbestand, maar benut u ook alle kansen die er liggen bij deze klanten? Zijn er mogelijkheden waar u nog geen gebruik van maakt en dus omzet laat liggen? Met een salesonderzoek kan worden vastgesteld waar nog niet benutte kansen liggen onder uw bestaande klanten. Uw accountmanagers kunnen zo gericht aan de slag met een grotere kans op succes.

In de praktijk hebben accountmanagers zoveel klanten onder zich, dat het bijna onmogelijk is om alle ontwikkelingen op de voet te volgen. Door regelmatig een salesonderzoek te doen onder uw klanten, weet u wat op dat moment actueel is en kunnen de accountmanager er direct actie op nemen. Het salesonderzoek is tevens een effectief middel om in korte tijd op eenvoudige wijze omzetkansen in kaart te brengen.

Maak het aantrekkelijk

Naast dat de vragenlijsten in uw eigen huisstijl kunnen worden ontwikkeld, zodat het meer vertrouwd aanvoelt bij de respondent, leert de ervaring dat eigenlijk iedereen gevoelig is voor een beloning. De response neemt toe, wat de betrouwbaarheid van de onderzoeksresultaten zal doen toenemen.

De beloning kan bijvoorbeeld een aanmerkelijke korting zijn op een eerstvolgende aankoop. Wij denken graag met u mee een passende ‘incentive’ te bedenken die de response verhoogt.

Weet wat er speelt onder uw klanten

Stel de juiste vragen

Door de juiste vragen te stellen, op de juiste manier, kunt u informatie inwinnen die zicht geeft op de klantsituatie en mogelijk toekomstige behoefte aan diensten/producten. Ook vragen over de concurrent zijn mogelijk: waarom heeft een klant voor een bepaalde dienst/product gekozen voor de concurrent?

Onze ervaren marktonderzoekers denken met u mee bij het samenstellen van de vragenlijst, zodat u de informatie vergaart waar u op kunt sturen.

Verspreiding op maat

De vragenlijst kan op verschillende manieren onder uw klanten verspreid worden: via een persoonlijke e-mail, door het printen van een QR code op een kaart of tijdens een bedrijfspresentatie middels een tablet in een zuil. Ook is het mogelijk dat alle kanalen gebruikt wordt om informatie in dezelfde dataset te verzamelen.

Onderzoeksresultaten

De verzamelde data wordt aan het einde van de onderzoeksperiode vertaald naar heldere grafieken en tabellen. Indien gewenst kan er ook een dashboard op maat worden gemaakt, waarin op een visueel aantrekkelijke manier de resultaten getoond worden.

Heeft u na het salesonderzoek behoefte aan gericht advies? Wij kunnen de resultaten nader analyseren, dwarsverbanden leggen en rapporteren.

Krijg een duidelijk beeld van omzetpotentie

Meer weten?

Wilt u ook weten wat uw omzetpotentie is voor de komende periode is? En uw accountmanagers met een gerichte opdracht op pad kunt sturen bij bestaande klanten? Voer dan regelmatig een salesonderzoek uit!

Stuur ons een e-mail of bel 010 – 307 6123 en wij helpen u graag op weg om de nog niet benutte marktpotentie te gaan benutten.

Waarom kiezen voor Opinionmeter?

Realtime meten en inzage in de resultaten: op maat rapportages, afgestemd op het niveau in de organisatie (management, teams), worden automatisch verstuurd.

Ondersteuning in onderzoeksopzet en analyse resultaten: indien gewenst kunnen de ervaren marktonderzoekers ondersteunen bij het opstellen van de vragenlijsten en analyseren/interpreteren van de resultaten.

Dataverzameling via meerdere kanalen: de vragenlijsten kunnen online afgenomen worden, maar ook op een tablet, mobiele telefoon (alles is cross platform).

Alles binnen één platform: niet alleen klanttevredenheidsonderzoeken, maar ook medewerkertevredenheidsonderzoeken en (interne) audits kunnen binnen de software uitgevoerd worden. Zo zit alles in één systeem en wordt vergelijken en uitvoeren van onderzoeken sneller en eenvoudiger.

Geen IT investeringen nodig: de software wordt geleverd op uw device of kan online (web-based) gebruikt worden.